وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌طرح جنایتکارانه دشمنان ‌ملت ایران را آب‌دیده‌تر می‌کند‌، گفت: با به هم زدن ‌ مرزها ‌‌‌100 سال دیگر ‌درگیری ‌به منطقه تحمیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ حاتمی صبح امروز در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران که به میزبانی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم‌پیوسته است، اظهار داشت: امنیت و دفاع با جغرفیا یک ‌ارتباط‌‌ بسیار  نزدیک دارند و در طول تاریخ به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.
وی با بیان ا‌ینکه ‌توسعه ‌نیز‌ به هم پیوسته است، افزود: ‌نمی‌شود یک جزیره‌ای در ‌جایی توسعه پیدا کند و تصور کنیم که می‌شود بقیه را در توسعه‌نیافتگی نگه داشت و در عین حال در آسایش و امنیت بود که امکانپذیر نیست به ویژه در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که یک موقعیت ممتاز و ژئوپلوتیک دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 100 ‌سال گذشته ‌تحت تأثیر تقسیمات جغرافیایی بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانیان قرار داشته است، تصریح کرد: ‌تمام جنگ‌هایی که در این 100 ساله ‌اتفاق افتاده به نوعی ریشه در همین تقسیمات جغرافیایی دارد.



عمار الحکیم:‌ برخی می‌خواهند دموکراسی در عراق را با طناب «تقلب» حلق‌آویز کنند




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن عید سعید فطر را به وزرای کشورهای اسلامی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در پیام ‌های جداگانه ‌ای عید سعید فطر را به وزرای دفاع کشورهای اسلامی عراق، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، قراقزستان، افغانستان، ترکمنستان، سوریه، قطر، کویت، عمان، ترکیه، اندونزی و مالزی تبریک گفت.

در پیام تبریک وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آمده است: در شرایطی که ایالات متحده آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس شریف، حمایت عملی و همه جانبه ای را از تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین به عمل آورده است، امید آن دارم به برکت این عید خجسته شاهد هوشیاری، اتحاد و همدلی بیش از پیش مسلمانان در برابر طرح ها و توطئه های دشمنان علیه امت اسلامی باشیم.



رژیم صهیونیستی با همت ملت‌های مسلمان قطعاً نابود خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: مشکل رژیم صهیونیستی، عدم مشروعیت است و رژیمی که بر پایه باطل تشکیل شده باشد، به توفیق الهی و با همت ملت‌های مسلمان، قطعاً نابود خواهد شد و از بین خواهد رفت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیم‌های قاطع بگیرند و اجرا کنند /«فشار اقتصادی»؛ توطئه اصلی امروز دشمن برای ناامید کردن مردم

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: یک کانون مرکزی با حضور سران سه قوه و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل شده است که این کانون باید مسائل اقتصادی را قدم به قدم دنبال کند، تصمیم‌های قاطع بگیرد و آنها را اجرا کند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

عبدالملک الحوثی: ساحل غربی یمن به باتلاق متجاوزان تبدیل خواهد شد

خبرگزاری فارس: عبدالملک الحوثی: ساحل غربی یمن به باتلاق متجاوزان تبدیل خواهد شد

رهبر انصارالله ضمن اعلام اینکه تسلط بر ساحل غربی یمن همواره هدف راهبردی متجاوزان در طول تاریخ بوده، ادامه داد: این ساحل به باتلاق مزدوران تبدیل می‌شود.

 «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله در آخرین سخنرانی ویژه ماه مبارک رمضان خود وعده داد ساحل غربی استان «الحدیده» یمن به باتلاقی بزرگ تبدیل خواهد که در متجاوزان و طمع‌ورزان در آن غرق خواهند شد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نتانیاهو: با بمباران مواضع متحدان ایران در سوریه، به امنیت جهان کمک کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: نتانیاهو: با بمباران مواضع متحدان ایران در سوریه، به امنیت جهان کمک کرده‌ایم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به انجام حملات هوایی در خاک سوریه، مدعی شد این حملات به امنیت اروپا و جهان کمک کرده است.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه به آنچه او بمباران مواضع «متحدان شیعه ایران در سوریه» خواند، اذعان کرد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت :

مهم‌ترین موضوع امروز هیأت دولت «گرانی» بود/ اجناسی که در انبار مانده در اختیار مردم قرار گیرد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور خواست همه دستگاه‌های ذی‌‌ربط به موضوع گرانی ورود کنند، گفت: از سوی دیگر اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز هیأت دولت اظهارداشت:‌ موضوعات مختلفی در دولت مطرح شد و مصوباتی داشتیم که ممهمترین بحت درباره گرانی بود.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری فارس: نتایج ۳ «حصر» مهم در تاریخ جمهوری اسلامی

بازخوانی ۳ حصر مهم و تاریخی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی(حصر سیدکاظم شریعتمداری، حسینعلی منتظری و میرحسین موسوی و کروبی) ابعاد تازه‌ای از این موضوع را نمایان می‌کند.

 به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ بازخوانی سه حصر مهم و تاریخی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (حصر سیدکاظم شریعتمداری، حسینعلی منتظری و میرحسین موسوی و کروبی) ابعاد تازه‌ای از این موضوع را نمایان می‌کند. ریشه‌یابی این سه حصر نشان می‌دهد در ابتدا تلاش‌های فراوانی به منظور جلوگیری از انحراف آنها صورت گرفت اما با بی‌توجهی آنان، این تلاش‌ها ناکام ماند و در مرحله بعد با تداوم بحران‌آفرینی توسط شریعتمداری، منتظری و سران فتنه ۸۸، راهکار حصر در اولویت قرار گرفت. علاوه بر این، حصر این افراد ثمرات و نتایج مثبتی نیز برای مردم و نظام به ارمغان آورد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رهبر انقلاب با انتقاد از سکوت اروپایی‌ها در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قدس تاکید کردند: برای تعیین نوع حکومت در فلسطین باید از همه فلسطینیان واقعی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی که حداقل ۸۰ سال در این سرزمین بوده‌اند، همه‌پرسی شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار صدها نفر از اساتید، اعضای هیئت‌های علمی و پژوهشگران دانشگاهها و مراکز علمی، دانشگاه را از مراکز بسیار مهم «تربیت قوه عاقله کشور» خواندند و با تبیین سه ضرورت اساسی دانشگاهها یعنی «درگیر شدن با مسائل و چالشهای کشور»، «تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتیِ دانشجویان» و «تحول دائم و اصلاح مستمر در محیط های دانشگاهی» تأکید کردند: مسائل و مشکلات کشور باید عالمانه حل شود و استفاده از توانایی ها و ظرفیت های دانشگاهها و اساتید و دستان توانا و مستعد جوانان پر تلاش و پر انگیزه در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

یمن کشتی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی هدف گرفت

خبرگزاری فارس: یمن کشتی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی هدف گرفت

نیروی دریایی یمن یک کشتی ائتلاف سعودی را با ۲ فروند موشک در ساحل غربی استان «الحدیده» هدف گرفت.

نیروی دریایی یمن، صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ ژوئیه)، یک کشتی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی هدف قرار داد.

یک منبع از نیروی دریایی یمن اعلام کرد که با آتش گرفتن یکی از کشتی‌های ائتلاف سعودی در ساحل غربی استان «الحدیدة»، سایر کشتی‌ها عقب‌نشینی کردند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری فارس: پیام دمشق به بغداد برای بازگشایی گذرگاه مرزی «قائم ـ بوکمال»

وزیر خارجه سوریه به همتای عراقی خود پیامی ارسال کرد و از وی خواست گذرگاه مرزی «قائم ـ بوکمال» بازگشایی شود.

 «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه به «ابراهیم الجعفری» همتای عراقی خود پیامی ارسال کرد.

المعلم در این پیام بازگشایی گذرگاه مرزی بین دو کشور در منطقه «بوکمال» سوریه را خواستار شد.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد، وی خواستار افزایش تلاش برای بازگشایی این گذرگاه مرزی شده است.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «صطام جدعان الدندح» سفیر دمشق در بغداد پیام المعلم را ابلاغ کرده است.

بغداد هم تأکید کرد که برای بازگشایی نقاط مرزی با سوریه، با حکومت این کشور همکاری خواهد کرد.

نیروهای سوری شهری مرزی بوکمال واقع در جنوب شرق دیرالزور را در اکتبر سال گذشته (مهر ماه ۱۳۹۶) از داعش پس گرفتند.

ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی این کشور هم در آبان ماه سال ۱۳۹۶ موفق شدند کنترل نقطه مرزی «القائم» واقع در غرب استان الانبار را آزاد کنند. این نقطه، نقطه مقابل بوکمال سوریه است.

اطراف بوکمال همچنان شاهد درگیری ارتش سوریه با عناصر باقی مانده داعش است.

در همین راستا، «محمد الشباط» وزیر کشور سوریه در فوریه گذشته در جریان سفر به عراق، از سرگیری روابط تجاری بین د وکشور از طریق گذرگاه بوکمال را خوستار شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

معاون سخنگوی ارتش یمن، هدف قرار دادن کشتی ائتلاف سعودی در ساحل غربی «الحدیده» را تنها چشمه‌ای از نیروی بازدارندگی کشورش توصیف کرد.

سرهنگ «عزیز راشد» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چهارشنبه (امروز) درباره عملیات موفق نیروی دریایی یمن علیه کشتی جنگی ائتلاف سعودی در ساحل غربی اظهار نظر کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، وی اعلام کرد: پیام اقدام نیروی دریایی یمن (در هدف قرار دادن، کشتی متجاوز سعودی در ساحل غربی با دو موشک و به آتش کشیدن آن) به متجاوزان این بود که این عملیات تنها چشمه‌ای از نیروی بازدارندگی ما است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری فارس: سند جدید از پرداخت ۴۰ هزار دلاری گروهک تروریستی منافقین به بولتون

سندی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد گروهک تروریستی منافقین، سال ۲۰۱۷ مبلغ ۴۰ هزار دلار به مشاور امنیت ملی فعلی کاخ سفید بابت سخنرانی در یکی از میتینگ‌هایش در پاریس پرداخت کرده است.

اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهند «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی فعلی آمریکا بابت شرکت در یکی از همایش‌های گروهک تروریستی منافقین در سال ۲۰۱۷، مبلغ ۴۰ هزار دلار دریافت کرده است.

بررسی خبرنگار بین‌الملل فارس از اظهارنامه مالی که «دفتر امور اخلاقی دولت ایالات متحده آمریکا» آن را ژانویه ۲۰۱۸ برای «جان بولتون» تهیه کرده نشان می‌دهد وی برای شرکت در نشست گروهک تروریستی منافقین که سال قبل‌تر در پاریس برگزار شده، ۴۰ هزار دلار به عنوان «کارمزد سخنرانی» دریافت کرده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فتنه امروز دشمن، فتنه ناامید کردن مردم از کارآمدی نظام، مسؤولان و دست‌اندرکاران کشور است، دشمن تلاش دارد نقص و کاستی در گوشه‌‌هایی از کشور را بزرگ کند و به‌ کل نظام تعمیم دهد.

  به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام در خراسان رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به‌ اهمیت اعتماد عمومی به‌ کارآمدی نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی کشور، اعتماد عمومی به‌ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که دشمن می‌خواهد این مؤلفه امنیت ملی را مخدوش کند.

گفتنی است؛ در این دیدار، حجت‌الاسلام مقیسه‌ای امام جمعه سبزوار، حسینی شهردار تربت جام، ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور، سردار نظری؛ فرمانده سپاه امام رضا(ع) به‌بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل کلان خراسان رضوی پرداختند‌.

 

 
 



دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تجربه نشان داد که مقاومت جواب داده است و به میزهای مذاکره اعتمادی نیست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز و در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم تبریز با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدا بوده و میزبان خداوند است، اظهار کرد: در این میهمانی عظیم، خداوند از بندگان پذیرایی کرده و پذیرایی خداوند با قیام و صیام و نزول قرآن کریم بر قلب رسولش همراه بوده و در این ماه مبارک خداوند لیله‌القدر را قرار داد که می‌توان با این شب‌ها ره صدسال را طی کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 لحظاتی پیش، خبرگزاری فرانسه نوشت: «بوئینگ می‌گوید هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نخواهد داد.»

سخنگوی بوئینگ در این خصوص گفت: «ما به ایران هیچ هواپیمایی تحویل نداده‌ایم و از آنجا که دیگر مجوزی برای فروش هواپیما به ایران در این مقطع زمانی نداریم، هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نخواهیم داد.»

این خبر در حالی اعلام می‌شود که واشنگتن روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که از توافق هسته‌ای موسوم به برجام، خارج خواهد شد.

بر اساس قرارداد بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با شرکت بوئینگ، قرار بود ۸۰ هواپیما به ایران تحویل شود. قرار بود که ۵۰ فروند از این هوپیماها مدل ۷۳۷ و ۳۰ فروند دیگر مدل ۷۷۷ پهن پیکر باشند که در یک دوره ۱۰ ساله به ایران ایر تحویل شوند.

ارزش این قرارداد بیش از ۱۶ میلیارد دلار ذکر شده بود.

بوئینگ در حالی به قرارداد خود با ایران وفا نمی‌کند که روز دوشنبه، شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن نیز اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران را متوقف می‌کند.

در حالی که هنوز تحریم‌های واشنگتن عملا بازنگشته‌اند، شرکت‌های اروپایی در حال ترک ایران هستند. تمام این موارد در حالی رخ می‌دهند که کشورهای اروپایی از پایبندی خود به برجام سخن می‌گویند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  اقتصادی ,   , 

فرستادگان وزارت‌‌خانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا با سفر به کشورهای دیگر می‌کوشند آنها را از تجارت با ایران منع کنند.
  دیپلمات‌های آمریکایی اخیرا به ژاپن و اروپای غربی سفر کرده‌اند تا این کشورها را از ادامه تجارت با ایران برحذر دارند.

به نوشته رویترز، مقامات وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا به ژاپن و این هفته به اروپای غربی سفر کرده‌اند، جایی که آلمان، فرانسه و انگلستان در تلاشند توافق سال ۲۰۱۵ را حفظ کرده و ایران را قانع کنند که به تجارت با این کشور ادامه می‌دهند.

یک دیپلمات اروپایی در این خصوص می‌گوید: «آمریکایی‌ها در حال سفرهای تبلیغاتی هستند و به همه جا می‌روند. آنها دُگم هستند. ما به صورت واضح به آنها گفتیم اگر آمده‌اید به ما بگویید که چگونه خود را با قوانین آمریکا تطبیق دهیم، از شما استقبال نمی‌کنیم.»

یک مقام دیگر اروپایی نیز گفته است که آمریکا با اعزام تیم‌هایی به نقاط مختلف جهان، به‌صورت خصوصی درباره تجارت با ایران هشدار می‌دهد. به گفته یک مقام اروپایی دیگر، واشنگتن «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» را تحت فشار قرار داده تا در شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند سرمایه‌گذاری نکند.

بانک سرمایه گذاری اروپا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که نمی‌تواند به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌اعتنا باشد.

بنابر آنچه دو دیپلمات به رویترز گفته‌اند، «اندرو پیک»، دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا که در حوزه ایران و عراق مسئولیت دارد، روز سه‌شنبه در جمهوری چک و چهارشنبه در مجارستان بوده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «هیات نمایندگی وزارت خارجه در اروپا به دنبال جمع‌آوری حمایت برای تلاش‌های جهانی آمریکا در راستای تحت فشار قرار دادن ایران و توضیح سیاست‌های تحریمی واشنگتن است.»

این مقام وزارت خارجه گفته است که هیات مزبور به کشورهای متعددی سر خواهد زد و در هفته‌های آتی تماس‌های خود را در سطح جهانی توسعه خواهد داد. در همین حال، ارتباطات با سه کشور اروپایی انگلستان، فرانسه و آلمان نیز ادامه خواهد یافت.

اندرو پیک، در ماه مه گذشته، در واشنگتن، با دیپلمات‌های اروپایی نیز گفت‌وگو کرده بود و به اروپا هشدار داده بود که سرمایه‌گذاری در ایران را بکاهد و مدعی شده بود که تجارت با تهران، به ایران کمک می‌کند در برنامه موشکی خود سرمایه‌گذاری کرده و از نواب خود در سوریه و یمن حمایت کند.

یک دیپلمات به تلاش‌های آمریکا در شرق اروپا نیز اشاره کرده که از نظر امنیتی در مواجهه با روسیه، وابسته به کمک‌های آمریکا هستند.

اما دیپلماتی دیگر می‌گوید: «این راهبرد تقابل‌جویانه و تشدیدگرایانه اشتباهی جدی است و خطر هرج و مرج و بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه (غرب آسیا) را در پی دارد. تلاش‌های آمریکا در حال خشمگین کردن برخی متحدین آمریکاست.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

احسان علیخانی در هجدهمین برنامه «ماه عسل» میزبان همسر شهید خلبان علی اقبالی بود.
 
در هجدهمین برنامه ماه عسل، شب گذشته احسان علیخانی میزبان همسر شهید علی اقبالی بود و او پس از پخش تیتراژ ویژه شب های قدر با صدای ایمان قیاسی و میلاد بابایی با مهمان  خود به گفتگو پرداخت.
علیخانی راوی اسطوره آسمان شد/ نحوه شهادت شهید اقبالی از زبان همسرش
همسرش شهید اقبالی با اشاره به اینکه خودش اهل محلات است و شهید اقبالی اصالتا رودباری بود، از نحوه آشنایی خودش با همسرش  گفت: آشنایی ما در یک مراسم عروسی رقم خورد و پس از دوسال به دلیل اینکه درس می‌خواندم قبول کردم به خواستگاریم بیاید. البته همیشه و همه جا  در تحقیقاتی که خانواده من  از او داشتد، همه از خوبی‌های او برای ما می‌گفتند.

 علیخانی در ادامه گفت: من یک سوال معروف دارم که سوژه خیلی از دوستان است، اینکه چه اتفاقی افتاد و چه فکری کردید که به او بله گفتید؟

همسر شهید اقبالی ادامه داد: ابتدا به خاطر شغل شهید تردید داشتم تا اینکه یکی از دوستان به صورت تصادفی فوت کردند من به این فکر کردم که مرگ دست خداوند است، بنابراین بعد از آشنایی و شناخت با توکل بر خدا جواب بله را به او دادم و ازدواج کردیم.


خبرگزاری فارس: یک حقیقت و دو تجلی

تزریق امید به ارکان دولت و مردم در سخت‏ ترین و بحرانى‏ ترین شرایط، از دیگر هنرهاى ناب رهبرى در طول بیست و نه سال گذشته بوده است،

  با پیروزى انقلاب اسلامى در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام نوپاى اسلامى به‏ وسیله بحران‏ هاى متعدد داخلى و خارجى مورد تهدید جدى قرار گرفت و تا پایان حیات حضرت امام این تهدیدات تداوم یافت.

دشمنان داخلى و خارجى از یک سو در جهت خاموش کردن و کاستن شتاب پیشرفت انقلاب، با بهره‏ گیرى از امکانات نرم افزارى و سخت افزارى، با ایجاد ناامنى، آشوب، کودتا، تفرقه افکنى در صف انقلابیون اعم از حاکمان، مردم و گروه‏ هاى مبارز، تحریم اقتصادى، حمله نظامى، عملیات روانى و… بحران آفرینى نموده و از سویى دیگر اختلاف سلایق و گرایشات جریان ‏هاى انقلابى منجر بروز شرایط دفعى براى تصمیم ‏گیرى گردید و بحران‏ هاى تهدیدآمیزى را در پى داشته است؛ اما امام با هوشمندى و اعتماد به نفس و با استعانت از قدرت‏ بى‏ منتهاى الهى و با پشتیبانى مردم متدین، موفق به اداره این بحران ‏ها گردیدند.



اررئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تأسيسات برقی نطنز هم اكنون برای چند صد هزار سو آماده است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با موضوع دستور هسته ای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری فرمانی را صادر کردند که سازمان انرژی اتمی در یکسری زمینه‌ها که در چارچوب برجام تلقی می‌شود فعالیت‌هایی را آغاز کند. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع حق هم همین بود که ما بتوانیم بگوییم در چه مرحله‌ای هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به التزام ایران به تعهداتش در برجام، گفت: همواره رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ایران تعهدی را پذیرفت قطعا ملتزم انجام تعهدات است چرا که این یک اصل اخلاقی، دینی و سیاسی است و ما همواره آن را مدنظر قرار داده ایم.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته‌ای،مسئولان سازمان انرژی اتمی را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو فراهم آورند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، با تشریح خصوصیات بی‌بدیل فردی و حکومتی امیرمؤمنان(ع) و شباهت‌های افتخارآفرین امام راحل عظیم الشأن با این خصوصیات نصرت‌بخش و عزت‌آفرین، به تبیین هفت محور اصلی الگوی رفتاری و مدیریتی خمینی کبیر در مواجهه با دشمنان و پیشبرد نظام اسلامی پرداختند و تأکید کردند: بعد از امام بزرگوار، همان راه و الگو را به دقت ادامه داده و خواهیم داد و به فضل الهی و با تکیه بر ایمان، استقامت و هوشیاری ملت و مسئولان، نقشه کنونی دشمن مبنی بر «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» را نیز ناکام خواهیم گذشت.



بسیاری از کسانی که روز تشییع پیکر امام راحل را به خاطر دارند همچنان معتقدند تا کنون چنین جمعیتی را یک‌جا ندیده بودند.

 

امام خمینی (ره)؛ از خمین تا جمارانفرزند آخر سید مصطفی که در سحرگاه چهارشنبه اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمد از همان کودکی به دلیل از دست دادن پدر روحیه‌ای متکی به خود و با اعتماد بنفس پیدا کرد. او به دلیل علاقه به پدر نام خانوادگی مصطفوی را برگزید و در همان خمین تحصیلات اولیه را گذراند و سپس به حوزه علمیه اراک رفت.

پنج سالگی او همزمان با انقلاب مشروطیت ایران بود و او در همان دوران کودکی و نوجوانی حوادثی مثل استبداد صغیر محمدعلی شاه قاجار، پیروزی مشروطه‌خواهان بر استبداد، اولتیماتوم روس به ایران، جنگ جهانی اول، کودتای ۱۲۹۹ سیدضیاء و رضاخان و پادشاهی رضا شاه را به چشم دید و بعد از تاسیس حوزه علمیه قم در نوروز ۱۳۰۱ به دست آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی، عازم این شهر شد و در محضر اساتیدی چون آیات حائری‌یزدی، محمدعلی بروجردی، محمد گلپایگانی، محمدعلی ادیب‌تهرانی، سید محمدتقی خوانساری، سید علی یثربی‌کاشانی و … کسب فیض کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

طرح آمریکا برای دور کردن «الحشد الشعبی» از مرز عراق با سوریه

خبرگزاری فارس: طرح آمریکا برای دور کردن «الحشد الشعبی» از مرز عراق با سوریه

جنبش «النجباء» عراق از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داد و اعلام کرد که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.

 جنبش «النجباء» عراق، اعلام کرد که مدارک مستدلی در دست دارد که نشان می‌دهد، نیروهای آمریکایی در صدد ورود افراد مسلح از سوریه به داخل عراقند.

روزنامه «المدی» عراق به نقل از «هاشم الموسوی» از رهبران این جنبش نوشت: یک طرح آمریکایی جدید وجود دارد که هدف از آن ایجاد هرج و مرج جدید در عراق و ورود افراد مسلح از سوریه به این کشور است. در همین راستا نیز بر نیروهای «الحشد الشعبی» در صورت تاکیدش بر حفظ مرزهای مشترک با سوریه، فشار خواهد آورد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تکرار لفاظی‌های ضدایرانی خود مدعی شد به تهران اجازه دسترسی به تسلیحات هسته‌ای را نخواهد داد.

واکنش نتانیاهو به افزایش ظرفیت غنی‌سازی ایران

 به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اخبار اخیر در خصوص افزایش ظرفیت غنی سازی اورانیوم از سوی ایران واکنش نشان داد.

نتانیاهو گفت: «دو روز پیش آیت الله خامنه ای، رهبر (معظم) ایران، اعلام کرد قصد نابودی اسرائیل را دارد. وی دیروز توضیح داد که این کار را چگونه می خواهد انجام دهد؛ با غنی سازی نامحدود اورانیوم برای ایجاد زرادخانه هسته ای.»

وی در ادامه اظهارات بی اساس خود علیه تهران مدعی شد: «ما به ایران اجازه نخواهیم داد به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند.»

این در حالی است که ایران به ناظر هسته ای سازمان ملل اعلام کرده است ظرفیت غنی سازی اورانیوم خود را در چارچوب محدودیت های توافق هسته ای (برجام) افزایش خواهد داد و جزئیات این اقدام را در نامه ای به اطلاع سازمان بین المللی انرژی اتمی رسانده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای تاکید کرد این نهاد به تمام مکان‌های مورد نیاز خود در ایران دسترسی کامل داشته است.

آمانو: آژانس به همه مکان‌های مورد نیاز خود در ایران دسترسی کامل داشته است

  یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد آژانس به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته ای ایران بر اساس برجام ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: همانطور که در تازه‌ترین گزارشم به شورای حکام آمده است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس پروتکل الحاقی، به همه سایت‌ها و مکان ها در ایران که نیازمند بازرسی ما بوده دسترسی کامل داشته است.

مدیرکل آژانس اعلام کرد: همکاری به موقع و فعالانه ایران در دسترسی به همه سایت ها و اماکن مورد نیاز برای بازدید، موجب تسهیل در اجرای پروتکل الحاقی و افزایش اعتماد می شود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

بیانیه حماس در سالروز جنگ ۱۹۶۷؛ مقاومت در همه اشکال آن ادامه دارد

خبرگزاری فارس: بیانیه حماس در سالروز جنگ 1967؛ مقاومت در همه اشکال آن ادامه دارد

حماس در بیانیه‌ای در سالروز «یوم النکسة» بر استمرار مقاومت، ادامه راهپیمایی‌های بازگشت، مرکزیت قدس برای فلسطین و «نَه» به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

  جنبش حماس به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز «یوم‌النکسة» (سالروز شکست کشورهای عربی در جنگ با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷) بیانیه‌‌ای صادر و بر ادامه راه مقاومت تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، حماس در این بیانه تأکید کرده مقاومت در همه اشکال آن ادامه داد، ضربه به سلاح مقاومت را نمی‌پذیرد، این حق ملت فلسطین است که ابزارهای مقاومت تقویت شود و مدیریت مقاومت از نظر تشدید تنش یا رویارویی یا از نظر تنوع ابزارها و روش‌ها در چارچوپ اداره نبرد می‌گنجد.

در ادامه این بیانیه آمده است: قدس پایتخت فلسطین است و جایگاه دینی، تاریخی و تمدنی عربی، اسلامی و انسانی دارد و تمام مقدسات اسلامی و مسیحی آن حق ثابت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است و هیچ امتیازدهی درباره آن وجود نخواهد داشت. تمام اقدامات دولت دونالد ترامپ  رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارت آمریکا به قدس و تلاش برای یهودی‌سازی این شهر، بی فایده و گویا اصلا انجام نشده است.

حماس سپس از ملت فلسطین خواست یوم‌النکسه برابر با ۵ ژوئن (امروز) را با شرکت گسترده در راهپیمایی‌های بازگشت که قرار است در جمعه پیش رو (روز جهانی قدس) به اوج خود برسد، احیا بدارند.

جنبش حماس همچنین هر نوع عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را مردود دانست و آن را بخشی از محاربه با ملت فلسطین و نابودی آزادی و استقلال آن خواند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رویترز با انتشار یک ویدئو از تلاش رژیم صهیونیستی برای آموزش زبان فارسی به دانش‌آموزان اسرائیلی به منظور جذب آنها در دستگاه‌های جاسوسی خود خبر داد.
تربیت جاسوس‌های فارسی‌زبان در یکی از مدارس اسرائیل+ تصاویر

 خبرگزاری رویترز با انتشار کلیپی از یک کلاس درس در فلسطین اشغالی، از بخشی از نبرد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان و تلاش این رژیم برای تربیت جاسوس‌های فارسی‌زبان  پرده برداشت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

حمایت بی‌دریغ و نامحدود آمریکا از اسرائیل و طرفداری همه‌جانبه از آن، سبب شده است تا تل آویو در حمله به فلسطینیان کوتاهی نکند.
لکه ننگ به شهادت رساندن مظلومانه امدادگر زن فلسطینی بر پیشانی آمریکا و اسرائیل

 خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شریک “اسرائیل” در به شهادت رساندن رزان النجار، امدادگر زن فلسطینی در نوار غزه است.

این خبرگزاری در تحلیلی نوشت: فاصله بین شهید شدن رزان النجار، امدادگر فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در مرزهای شرق نوار غزه و اقدام آمریکا در وتوی پیش نویس طرح کویت در شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از فلسطینی ها فقط سه ساعت بود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

جبریل رجوب از هواداران لیونل مسی خواست چنانچه او هفته آینده در مقابل تیم رژیم صهیونیستی به میدان رفت، عکس‌ها و پیراهن‌های او را به آتش بکشند.

رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین خطاب به مسی: اسیر سیاست‌های اشغالگرانه اسرائیل نشو!

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبریل رجوب، رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین می‌گوید لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه فوتبال بارسلونا نماد صلح و دوستی است و نباید در دام سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی بیفتد.

رجوب از لیونل مسی خواست در بازی تیم‌های فوتبال آرژانتین و رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی شرکت نکند.

رجوب افزود، در نامه‌ای به دولت آرژانتین درخواست کرده است مسی در بازی تیم‌های فوتبال آرژانتین و رژیم صهیونیستی در تاریخ نهم ژوئن شرکت نکند، زیرا این بازی به ابزاری سیاسی تبدیل شده است و اسرائیل سعی دارد با برگزاری این بازی در شهر قدس اشغالی (پایتخت خودخوانده رژیم اشغالگر قدس)، به آن اهمیت سیاسی بدهد.

اتحادیه فوتبال فلسطین اعلام کرد، اسرائیل ناقض مقررات فدراسیون بین المللی فوتبال است، زیرا بر اساس مقررات فیفا تیم‌های هر یک از اعضای فیفا نمی‌توانند بدون اجازه در خاک متعلق به اتحادیه‌ای دیگر بازی کنند.

جبریل رجوب در ادامه از هواداران مسی خواست چنانچه او هفته آینده در مقابل تیم رژیم صهیونیستی به میدان رفت، عکس‌ها و پیراهن‌های او را به آتش بکشند.

گفتنی است قرار است بازی تیم‌های فوتبال آرژانتین و رژیم صهیونیستی در ورزشگاه تدی در بخش اشغالی شهر قدس برگزار بشود که در محل یک روستای فلسطینی احداث شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر جدید امور اسلامی رژیم وهابی سعودی در اظهاراتی شرم‌آور در یک ویدئو، مخالفان این رژیم را به تجاوز تهدید کرد.

وزیر جدید امور اسلامی سعودی، مردم عربستان را به تجاوز تهدید کرد! در حالی که ملک سلمان، پادشاه سعودی، عبداللطیف آل الشیخ را به عنوان وزیر جدید «امور اسلامی» منصوب کرده است، فعالان فضای مجازی ویدئویی منتشر کرده‌اند که او در آن در اظهاراتی بی‌شرمانه به مردم عربستان توهین می‌کند.

عبداللطیف آل الشیخ در این ویدئو می‌گوید: «به کسانی که شبهه‌افکنی می‌کنند و می‌خواهند این حکومت را سرنگون کنند (می‌گویم) بدانند که اگر این حکومت سرنگون شود به مرد و زن آن‌ها تجاوز خواهد شد.»

شایان ذکر است امروز شنبه، ملک سلمان در دستوری جدید به ایجاد تغییراتی در درون دولت سعودی پرداخت و علاوه بر انتصاب وزیر جدید امور اسلامی، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، را -که گمانه‌زنی‌هایی درباره کشته شدن وی مطرح است- به عنوان رئیس شورای مناطق حفاظت شده کشور انتخاب کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

اعزام دوباره تیم شناسایی اموال بابک زنجانی/تلگرام دیگر به مبارزه با موارد ضد اخلاقی و تروریستی پایبند نبود/ آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور

تشخیص مجرم بودن افراد با قوه قضاییه است/ ادعای اخیر بابک زنجانی/ تشریح دلایل آزادی مشروط محمدرضا رحیمی/ آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور

محسنی اژیه مشهور به محسنی اژه‌ای متولد روستای اژیه در استان اصفهان است. او سمت‌هایی همچون دادستان ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور و ... را داشته و در حال حاضر معاون اول قوه قضاییه و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه شنبه ۸ خرداد ۹۷ در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حضور یافت و طی بازدیدی که از این خبرگزاری داشت در گفت‌وگو با ایسنا به سوالات مختلفی درباره موضوعاتی همچون فیلتر تلگرام، تاثیرات فیلترشکن‌ها، امکان بازگشت هنرمندان ساکن خارج به کشور و پرونده‌هایی همچون پرونده محمدرضا رحیمی، سعید مرتضوی، بقایی، مهدی جهانگیری و ... پاسخ داد که مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله با اشاره به تنش‌آفرینی امارات در ساحل غربی یمن اعلام کرد ابوظبی از این پس از حمله موشک‌های یمنی‌ها در امان نخواهد بود.

هشدار یمنی‌ها به امارات: ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سرتیپ شرف لقمان، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد:ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد و در معرض موشک‌های ما قرار دارد. به همه سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنم تهدیدات ما را جدی بگیرند. 

او افزود: تنش‌آفرینی امارات در ساحل غربی با واکنش شدید نیرو‌های یمنی مواجه خواهد شد. نیرو‌های یمنی توانسته‌اند بسیاری از مناطقی را که به دست مزدوران سقوط کرده بود، بازپس بگیرند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، به شکست کشورش در جنگ یمن پس از سه سال تجاوز بی‌رحمانه اذعان کرد.

او در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «امتحان یمن سخت بود و همچنان سخت است»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس جمهور آمریکا در 8 دقیقه، حرفش را درباره خواندن نامه رهبر کره شمالی تغییر داد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه نامه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را گرفت، گفت: نامه کیم‌ جونگ‌ اون نامه بسیار خوبی است، اما 8 دقیقه بعد گفت هنوز آن را نخوانده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در خصوص افزایش تعرفه آمریکابر واردات فولاد اروپا نوشت: امروز با مدیران چرخه‌های تامین، برنامه‌ریزان مالی، مهندسان و مدیران خرید همه شرکت‌هایی که از فولاد و آلومینیوم در تولیدات خود استفاده می‌کنند، ابراز همدردی کردیم. همه آن‌ها در چند ماه آینده برای هماهنگ کردن کسب و کار‌های خود با تعرفه‌های جدید برای واردات فولاد از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا –که از نیمه شب پنج شنبه اجرایی شد- دچار مشکلاتی خواهند شد. احتمالا قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است برخی فعالیت‌های تجاری در چارچوب این سیاست تجاری غیرممکن شود و حتی برخی کسب و کار‌ها به طور کامل تعطیل شوند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه صوت العرب گزارش داده که منابع آمریکایی گفته اند، ولیعهد سعودی در حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی در منطقه الخزامی مجروح شده است. این منابع می‌گویند که بن سلمان پس از این حادثه با بالگردی از محل خارج شده است. به نوشته این پایگاه، تردیدهایی دراین باره که او درمان شده یا همچنان در بیمارستان بستری است وجود دارد.

تقریبا یک ماه پیش بود که خبر درگیری در کاخ سلمان بن عبدالعزیز در محله الخزامی عربستان تیتر یک خبرگزاری های منطقه را به خود اختصاص داد. در ادامه اخبار و نقطه نظرات متفاوتی نیز در این باره منتشر شد؛ به طوریکه  عده ای نامش را کودتا گذاشتند و برخی هلی شات کوچکی را عامل تیراندازی ممتد در اطراف کاخ دانستند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست گفته که ترامپ به تغییر نظام ایران فکر می‌کند.

«رودی جولیانی»، وکیل و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که از جمله مقام‌های آمریکایی نزدیک به گروهک تروریستی منافقین است بار دیگر بر قصد ترامپ برای سرنگونی نظام حاکم ایران تأکید کرده است. 
«جولیانی» به عنوان یکی از مشاوران نزدیک ترامپ که از ماه آوریل به تیم حقوقی او پیوسته از نگاه رسانه‌های آمریکایی به عنوان سخنگوی نیمه‌رسمی دولت آمریکا در برخی موضوعات تلقی می‌شود. 
او در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفته است: «رئیس‌جمهور در ادامه مسیر به تغییر نظام ایران فکر می‌کند. شکی وجود ندارد که ما بایستی زمانی این تغییر را به انجام برسانیم. می‌‌خواهیم در کدام سوی تاریخ بایستیم؟»
جولیانی پیش از این هم در ماه می در اجلاس تروریست‌های منافقین گفته بود رئیس‌جمهور «همان‌قدر به تغییر نظام ایران متعهد است که ما.»
اخیراً شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در گزارشی ضمن معرفی جنایت‌های گروهک منافقین، روابط نزدیک اعضای این گروه تروریستی با «جولیانی» و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مورد بررسی قرار داده است. «ان‌بی‌سی» در تأیید گزارش‌های پیشتر منتشر شده آشکار کرده «جولیانی» و «بولتون» در ازای سخنرانی در همایش‌های گروهک منافقین مبالغ زیادی پول دریافت کرده‌اند. 
براندازی نظام ایران، علی‌رغم این، سیاستی تازه در آمریکا نیست و دولت‌های مختلف این کشور آن را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستور کار قرار داده اما در تحققش ناکام مانده‌اند. 
«کنث کزمان»، تحلیلگر ارشد مسائل ایران در مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی بودجه‌های مختلف اختصاص یافته به هدف براندازی نرم و سخت در ایران بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ را صدها میلیون دلار برآورد کرده است. 



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ده‌ها تن از مزدوران سعودی را در ساحل غربی یمن به هلاکت رساندند و صدها تن دیگر را نیز زخمی کردند.

همچنین در این عملیات پانزده خودرو نظامی مزدوران سعودی به دست نیروهای یمنی منهدم شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت ایران باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند!

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «راهبرد ما در قبال ایران تشکیل اجماعی جهانی است که از ایران بخواهد هر آنچه ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم، انجام دهد و مثل یک کشور عادی رفتار کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه نیز در مصاحبه با رسانه معاند صدای آمریکا (VOA) در یک تناقض‌گویی آشکار مدعی شد دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام ایران نیست بلکه به دنبال «تغییر رفتار مسئولان در ایران» است! اما در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از «گروه‌های معارض ایرانی» که در ایالات متحده آمریکا و اروپا هستند حمایت می‌کند، گفت: «بله! تا وقتی که آن‌ها در مسیر اهداف ما حرکت کنند.»

وی همچنین دوشنبه هفته گذشته در سخنرانی خود در بنیاد هریتیج، در اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران پس از خروج از برجام، دوازده شرط را برای توافق جدید با کشورمان مطرح کرد که بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی آنها را غیرواقع‌بینانه و توهم‌آمیز خوانده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نیروهای امنیتی ترکیه چهار سرکرده ارشد داعش از جمله “امیر ولایت دیرالزور سوریه و حومه” را در استان ازمیر واقع در غرب ترکیه در حالی که قصد فرار داشتند، را دستگیر کردند.

این منابع افزوند که یکی از بازداشت شدگان در کشتار ۷۰۰ غیر نظامی در سوریه دست داشته و از نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده اصلی داعش بوده است.

عناصر بازداشتی داعش برای تحقیق تحویل اداره امنیت استان ازمیر شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نامطلوب و نامشروع دیگران در اقیانوس هند سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوب است و دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: امنیت دریایی مساله‌ای جمعی و جهانی می‌باشد که متضمن زنجیره کسب ثروت و بهره‌مندی ملت‌ها از منافع دریاست.

وی افزود: امنیت دریایی حاصل توجه کشورهای ساحلی به دریاهای پیرامونشان، آگاهی محیطی از دریا، تشکیل ائتلاف‌های هم‌افزا برای دستیابی به امنیت بسیط و فراگیر جمعی و ممانعت از تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب توسط دیگران است.

امیر خانزادی بیان کرد: در این بین نیروی دریایی در اندازه‌ای معقول و متناسب با وزن ژئوپلتیک و منافع کشورها یکی از مهمترین عوامل محدودکننده بستر شکل‌گیری کانون‌های ناامنی در مناطق دریایی است. هر جا تمدن‌های دریایی با تکیه بر ظرفیت سواحل، توجه دولت‌ها و همت ملت‌ها را سوق داده و قدرت دریایی پایدار و برخوردار از ناوگان نظامی معقول را شکل داده‌اند، امنیت سواحل، مناطق دریایی تحت حاکمیت، خطوط مواصلاتی دریایی و دریاهای آزاد تضمین شده است، در غیر این صورت ناامنی دریایی تدریجاً شکل گرفته و هزینه‌هایی را به ویژه به اقتصاد جهانی، تجارت دریایی و مناطق دریایی حساس تحمیل کرده است.

فرمانده نداجا ادامه داد: بنابراین در مقابل منافعی که مجاورت با دریا برایمان فراهم آورده است، تکالیفی هم داریم که اگر به موقع و با کیفیت مطلوب به آن‌ها نپردازیم، عرصه را برای حضور نامطلوب و نامشروع دیگران فراهم کرده‌ایم و این سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوبی است که با راهبرد معمای امنیتی و موازنه قدرت، دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن نموده و رفتارهای غیر خطی را اشاعه می‌دهند.






دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، افزوده است: هنوز مذاکرات آمریکا با کشورهای اروپایی برای بررسی نگرانی های واشنگتن در خصوص توافق هسته ای ایران پایان نیافته است. وی گفت: اروپایی ها به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان با جدیت در حال بررسی برخی از مهم ترین یا آشکارترین نگرانی های ما در خصوص برنامه موشک های بالستیک ایران هستند مانند بندی که مربوط به پایان محدودیت های ۱۰ ساله بر برنامه هسته ای ایران است. وی اضافه کرد: در دیدار میان ترامپ و مکرون دو طرف همچنین در خصوص مسائل دیگر از جمله حمله اخیر نظامی مشترک به سوریه گفت و گو خواهند کرد. دونالد ترامپ پیش تر هشدار داده بود در صورت عدم تغییر یا اصلاح در برخی از بندهای توافق هسته ای کشورهای غربی با ایران از این توافق خارج می شود. این در حالی است که کشورهای اروپایی مخالف خروج از توافق هسته ای یا تغییر در بندهای این توافق هستند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش زینت دین و آبرو و سُبُل امن برای جامعه است. یک جامعه بدون ارتش و نظام ثبات و پایداری ندارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دکتر مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس را برعهده داشت، در آغاز جلسه ضمن تبریک ۲۹ فروردین، چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دقیقا در چنین روزی که دو ماه از انقلاب گذشته بود و دشمنان در فکر توطئه و از هم پاشیدن ارتش بودند، حضرت امام با هوشیاری و آگاهی، تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دامن انقلاب بود و در مقابل ملت ایستادگی نکرد و همبستگی خود را از قبل انقلاب با مردم اعلام کرد. در حقیقت ارتش دژ محکمی برای مردم در مقابل تجاوز دشمنان است.
پزشکیان در پایان گفت: ما به ارتش خود افتخار می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی خواسته های ارتش را پیگیری کنیم.


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: امروز وضعیت توان رزمی و آمادگی دفاعی ارتش به جایی رسیده است که ما در ابعاد مختلف متکی به خودمان هستیم و با اتکا به توان داخلی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را در خود به وجود آورده‌ایم.

وی افزود: امروز ارتش از نیروی انسانی و تجهیزات به روزی برخوردار است و پیام ما به کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی بوده و اقتدار ما برای دفاع از مرزهای کشور است و ما هیچگاه توسعه‌طلب نبوده و نخواهیم بود.



  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با ‌وزیر ارتباطات ‌عراق دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه گفت‌وگو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در بغداد گفت: بسیار خوشحالم در شرایطی با همتای عراقی خود در بغداد دیدار می‌کنم که وضعیت‌ امنیتی، اجتماعی و اقتصادی عراق بعد از اضمحلال داعش رو به بهبود است.

‌وی با اشاره به حملات خشونت‌بار داعش در عراق اظهار داشت: مردم این کشور عراق طی سال‌های اخیر در مبارزه با این گروه‌های تکفیری و تروریستی متحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری شده‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که امروز ‌عراق در شرایط باثبات‌تری قرار دارد، ادامه داد: گروه تروریستی داعش در عراق عملا شکست خورده و سرزمین‌های اشغالی را از دست داده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر داعش را مرهون اتحاد ملت، دولت و ارتش و حمایت مراجع عظام تقلید و علمای دینی دانست و تصریح کرد: دوران مبارزه با داعش بسیار آموزنده و تاریخی بود چرا که ایران و عراق در جریان مبارزه، دوستان و دشمنان خود را شناخته و مدعیان دروغین مبارزه با داعش را شناسایی کنند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در آن دوران بسیار از دولت‌ها داعیه مبارزه با تروریسم را در منطقه سر دادند، خاطرنشان کرد: ولی ‌در عمل بسیاری از این دولت‌ها از تروریست‌ها ‌در جهت تحقق اهداف خود استفاده کرده و آنها را مدیریت کردند.

وی عزم صادقانه و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران را حمایت از همه ملت‌های منطقه به ویژه مردم عراق و سوریه دانست و اضافه کرد: متاسفانه بعضی‌ها با جنگ روانی به دنبال ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه هستند اما وقوع این حوادث در منطقه نشان داد همه آنها دروغ محض است و جمهوری اسلامی ایران خیرخواه ملت‌های منطقه و مظلوم است.



  ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای حمله موشکی آمریکا و ایادی اش به سوریه را محکوم کرده و آن را ناشی از شکست و استیصال استکبار جهانی دانست.
در این بیانیه آمده است:
حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه که به دنبال ادعای دروغین آنها مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه ملت سوریه انجام گرفت؛ نمونه بارز حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی است به نحوی که در سال های اخیر هرگاه در نبرد علیه تروریسم در سوریه و عراق عرصه بر تروریستها تنگ آمده آمریکا و چند کشور غربی عملاً وارد معرکه شده تا شکست های تروریستها را جبران نمایند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات آمریکا در حالی ادعای دروغین استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح می نمایند که خود تأمین کننده اصلی تسلیحات برای کشتار مردم یمن هستند و از هیچ جنایتی در افغانستان دریغ نمی کند و چه مضحک و عجیب است که همین مدعیان دروغین حمایت از ملتها، خود را در پشت نقاب دروغین صلح طلبی پنهان می نمایند.
ارتش در ادامه بیانیه خود ضمن بی نتیجه دانستن حمله مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه  به سوریه آن را ناشی از پیروزی و اقتدار جبهه مقاومت و مردم مقاوم سوریه دانست که بار دیگر نقاب از چهره غیر انسانی و خوی تجاوزگری و دور از منطق  استکبار جهانی به سرکردگی دولت آمریکا برداشت و برتلاش مذبوحانه  آنان برای توجیه شکست های پی در پی دشمنان ملل آزاده و آزادی خواه جهان صحه گذاشت . 
در این بیانیه تصریح شده است: دشمنان بشریت از این اقدام و دیگر اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت سوریه طرفی نخواهند بست و مردم مقاوم سوریه با اتحاد و یکپارچگی، بهتر از گذشته در مقابل ترفندها و تاکتیک های کهنه و تکراری، محکم و استوار خواهند ایستاد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در خاتمه ضمن محکومیت این اقدام، بر هوشیاری، تعامل و  اتحاد ملل مسلمان و ارتش های منطقه با هدف هم افزایی بیشتر، ضرورت تلاش مستمر ملت های مسلمان منطقه و جبهه مقاومت برای افزایش قدرت دفاعی در برابر تروریسم و حامیان آنها و نیز ضرورت اقدام سریع مدعیان حقوق بشر درمحکومیت این حرکت جنایتکارانه و ضد بشری؛ تصریح نمود: همانگونه که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند برای برخی کشورهای عرب منطقه شرم آور است که با دلارهای نفتی به مسلمانان و جهان اسلام خیانت می کنند و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار گروه های مقاومت خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.


به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه سعودی در نشستی خبری بعد از پایان اجلاس سران اتحادیه عرب، ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرده و تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

عادل الجبیر در این نشست خبری گفت: اجلاس سران عرب حمایت ایران از حوثی ها را محکوم کرد و از ایران خواست از کشورهای عربی خارج شود و به حسن همجواری احترام بگذارد.

وزیر خارجه سعودی همچنین طی ادعایی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و مدعی شد: اجلاس سران عرب بکارگیری سلاح های شیمیایی ممنوعه از سوی رژیم سوریه علیه مردم را به شدت محکوم می کند.

وی در خصوص بحران قطر نیز افزود: قطر در دستور کار اجلاس سران نیست چرا که این موضوع ساده ای است. فعالیت های قطر مردود است و باید ناسپاسی و اقدامات خود را متوقف کند. قطر همچنین باید از حمایت گروه های افراطی دست بردارد و حل بحران منوط به «دوحه» است.

گفتنی است که بیست و نهمین اجلاس سران اتحادیه عرب که روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شده بود با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این اجلاس بر اهمیت صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی و نیز پایبندی به حمایت لازم از موضوع فلسطین و حمایت از راهبردها برای حفظ امنیت ملی عربی تاکید شده است.

این بیانیه همچنین از کشورهای همسایه خواسته است که به حاکمیت کشورهای عربی احترام بگذارند و در امور این کشورها دخالت نکنند.

در بیانیه مذکور بر اهمیت تقویت اقدام عربی مشترک برای مقابله با خطرات پیش روی کشورهای عربی که امنیت و ثبات آنها را تهدید می کند تاکید شده است.

شایان ذکر است که نشست بیست و نهم سران عرب روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شد و ملک سلمان پایان این نشست را اعلام کرد.

رئیس جمهور تونس از میزبانی نشست سی ام سران عرب پس از اینکه آل خلیفه میزبانی آنرا نپذیرفت، خبر داد.

الباجی قائد السبسی گفت: ما بر ضرورت همبستگی میان کشورهای عربی تاکید داریم.

وی افزود: ما میزبان سی امین نشست اتحادیه عرب در تونس خواهیم بود و این پس از اینکه بحرین از میزبانی آن عذرخواهی کرد، است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 


«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های این کشور گفته او «دونالد ترامپ» را برای ماندن در سوریه مجاب کرده است.

 او گفت: «ما او را قانع کردیم که ماندن در آنجا ضروری است.»

فرانسه، در کنار آمریکا و انگلیس سه کشوری بودند که بامداد شنبه به اهدافی در یوریه حمله کردند.

کارشناسان مسائل حقوقی، با توجه به اینکه این حمله نه با مجوز شورای امنیت انجام شده و نه هدف از آن دفاع از خود بوده، مشروعیت حقوقی آن را زیر سوال‌ برده‌اند.

علی‌رغم این، «ماکرون» در مصاحبه با رادیو RMC و تلویزیون BFM مدعی شد این حمله «کاملاً» مشروع بوده است.

او گفت: «شاهد بوده‌ایم که سه عضو شورای امنیت مداخله کرده‌اند. ما از مشروعیت بین‌المللی برای اقدام در این چارچوب برخوردار هستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از این مصاحبه درباره توافق هسته‌ای برجام و تهدید ترامپ به خروج از آن هم هشدار داد.

برخی تحلیلگران ابراز امیدواری کرده‌اند ماکرون با توجه به روابط خوبش با ترامپ بتواند او را از خارج کردن آمریکا از برجام منصرف کند. ماکرون قرار است روز ۲۴ آوریل در واشنگتن با ترامپ دیدار کند.

این دیدار، نزدیک به ۲۰ روز قبل از ضرب‌الاجل ترامپ به کشورهای اروپایی برای «اصلاح» برجام مطابق میل او انجام خواهد شد.

ماکرون گفت: «فرانسه با آمریکا در خصوص خروج از برجام اختلاف دارد.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد